نحوه عملکرد موتورهای دیزلی

 

نحوه عملکرد موتورهای دیزلی

چگونگی عملکرد موتور خودرو و توصیف عملکرد اصلی آن در خصوص احتراق داخلی، چرخه چهار زمانه و در مجموع کلیه اجزا و قطعات لازم برای افزایش کارایی و عملکرد بهتر پیشرانه خودرو یکی از محبوب ترین موضوعاتی است که توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. تفاوت میان یک موتور دیزلی و بنزینی نیز، بخشی از همین ماجرا است. داستان موتور دیزلی درست با اختراع موتور بنزینی آغاز می‌شود. موتور بنزینی توسط نیکلاس آگوست اتو (Nikolaus August Otto) اختراع شد و در سال 1876 به ثبت رسید. این موتور از اصول احتراق چهار زمانه معروف به "چرخه اتو" استفاده می‌کرد و اکنون به یکی از موتورهای پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل شده است. در ابتدای ورود، این موتورها به دلیل ناکارآمدی و وجود سایر متدهای حمل و نقل همانند موتور بخار با اقبال خوبی مواجه نشدند. این موتورها تنها از 10 درصد سوخت برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می‌کردند و باقی آن صرف تولید گرمای بیهوده می‌شد.

 

 

بیشتر با ادامه مطلب..........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 فروردين 1394برچسب:, | 13:6 | نویسنده : محمد رضا |

توربو شارژ چگونه کار می کند.

 

وقتی مردم درباره ی اتومبیل های مسابقه یا اتومبیل های ورزشی با سرعت بالا صحبت می کنند،موضوع توربوشارژرها ظاهر می شود ،توربوشارژرها در موتورهای دیزل بزرگ هم وجود دارند،یک توربوشارژر به طور عمده قدرت موتور را بدون افزایش وزن آن زیاد می کند که مزیت بزرگی است و توربوشارژرها را مهم می کند

 

 

 

در این مقاله یاد می گیریم که چطور توربوشارژر قدرت خروجی موتور را افزایش می دهد،همچنین یاد می گیریم پره های سرامیکی و یاطاقان های ساچمه ای چطور به توربوشارژر کمک می کنند تا وظیفه اش را بهتر انجام دهد

 

 

 

بیشتر با ادامه مطلب......................


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 فروردين 1394برچسب:, | 12:57 | نویسنده : محمد رضا |

همه چیز در باره شرکت مرسدس بنز

 

کمپانی دایملر - بنز که امروزه رسما به عنوان مرسدس - بنز معروف است در ژوئن 1926 پایه گذاری شد. اساس تشکیل آن تلفیق دو کمپانی هم وطن CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود که هر دو از شرکت های پیشرو و مبتکر در صنایع خودرو آن زمان محسوب می شده اند .

 

Benz History

Benz History

 

 

برو به ادامه مطلب تا بیشتر بدونی.................


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 فروردين 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : محمد رضا |

استون مارتین، (به انگلیسی: Aston Martin) شرکت بریتانیایی تولیدکنندهٔ خودروهای اسپرت است، که در سال ۱۹۱۳ توسط رابت بمفورد و لیونل مارتین تاسیس شد.

از سال 1994 تا 2007 استون مارتین بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو، به‌شمار می‌آمد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فورد محسوب می‌شد. در 12 مارچ 2007 در پی انعقاد قراردادی به ارزش ۴۷۹ میلیون پوند، استون مارتین به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های سرمایه گزاری آدیم، سرمایه‌گذاری الدار و پرودرایو، که توسط دیوید ریچاردز مدیریت می‌شد، واگذار گردید.

اما شرکت فورد ۴۰ میلیون پوند از سهام استون مارتین که معادل ۱۰٪ درصد از کل سهام آن است، را حفظ کرد. با احتساب این مبلغ، ارزش کل شرکت در سال ۲۰۰۷ معادل ۹۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

 

 

بقیش تو ادامه مطلب............................


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 فروردين 1394برچسب:, | 22:41 | نویسنده : محمد رضا |

نحوه کار نیتروژن اکسید در تقویت موتور ماشین

نيتروژن اكسيد (N۲O) گازی بی رنگ، بی بو و غير قابل اشتعال است. N۲O سمی نيست اما خنده آور است.  يكی از موارد كاربرد N۲O در تقويت خودرو است. نيتروژن اكسيد يک سوخت نيست كه با سوختن آن در موتور اتومبيل بتوان انرژی توليد كرد. اين گاز وقتی وارد سيلندر می‌شود، به دليل گرمای زياد داخل محفظه به اتم اكسيژن و نيتروژن تجزيه می‌گردد. در اين تجزيه پيوند بين اتم ها شكسته می‌شود. اين عمل با گرفتن گرما از سيلندر همراه است در نتيجه دمای محفظهٔ احتراق كم می‌شود. خيلی سريع اتم های فعال اكسيژن با هم تركيب شده و مولكول O۲ را به وجود مي آورند. حال اگر ما مقداری سوخت اضافی وارد سيلندر كنيم می‌توانيم با گاز اكسيژن حاصله، سوخت اضافی را بسوزانيم و نيروی بيش تری توليد كنيم. توجه داشته باشيد كه سوزاندن سوخت اضافی زمانی ممكن می‌شود كه دمای سيلندر پايين باشد و تجزيهٔ نيتروژن اكسيد اين حالت را فراهم می‌آورد. در اين فرآيند گاز نيتروژن هيچ نقشی در انفجار نخواهد داشت!

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 فروردين 1394برچسب:, | 22:23 | نویسنده : محمد رضا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.
 پاور بانک سرور مجازی